zaterdag 17 maart 2012

03:00


3 uur s’ochtends is mijn tijd.
Dit is mijn wacht.
Mijn wekker gaat om 03.00 af, maar mijn innerlijke klok maakt mij om 2.47 wakker.
Ik ga uit bed,
kijk hoe koud het is buiten,
doe een extra laag kleding aan en loop naar buiten.
Onderweg naar de stal geniet ik van de sterre en de norde lichten.
Ik loop de stal binnen,
ik luister goed of ik kan horen of een ooi heeft gelamd. De zachte mekker geluidjes dat zij en haar lam maakt veraad dit nieuwe geboorte.
Ik kijk even rond,
en breng de pas geboren lammeren en hun moeders een voor een naar de verwarmde lammerhokjes.
De rest van de schapen blijven liggen.
Hiernaar, krijgt alles een extra voer en water ronde.

De pups een aai.
Ik geniet van de stilte en rust in de stal.
ik ga weer naar binnen.
Het is 04.15
Ik zoek een nieuws sender op de televisie.
Na, een uur herhaald de nieuws zich.
Ik begin weg te dutten,
op de achtergrond hoor ik nog over de problemen in Syria,
de afschuwelijke bus ongeluk in Europa en over een soldaatdie gek geworden is in Afganistan...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten