vrijdag 31 augustus 2012

Fles pups


Toen Snowy ons 7 pups achterliet,
had ik maar een zwaar hoofd in.
Ik wist dat het moeilijk zouden zijn om alle 7 in leven te houden.
Maar het lijkt nu toch mischien te gaan lukken.

De pups zijn nu allemaal ruim 1kg.
Hun oegen gaan open.
Ze zijn van om de drie uur een fles naar 5 uur gegaan.
Ze hebben de routine te pakken en wij ook.
De pups had ik eerst op een melk poeder maar daar was ik niet erg gelukkig mee.
Dus, heb ik nu een eigen gemaakt formula van:
geiten melk
yoghurt
ei geel
beetje olie
en een kleinbeetje energie siroop.
Kinder vitamines

De pups doen het er voortreffelijk op.
Volgende week krijgen ze al pap er bij.

Wel sta ik versteld van hoeveel baby benodigheden je weer nodig hebben!

Iedereen kijkt my een beetje raar aan in dorp (kleine dorp en iedereen weet alles..)
als ik dan speenen, flesjes en billendoekjes koopt...

Om alles soeple te laten verlopen heb je de volgende spullen nodig:
Een berg doekjes:

Knuffels


Billen doekjes
( meer dan 1000 in een week!)
Onderleggers


Flesjes


Onze woonkamer is nu een puppy kamer geworden.


Het helpt ook om een stel kinderen en studenten in huis te hebben om te helpen met alle flesjes en billen schoonmaken!

Doordat de pups een sterke zuig reflex hebben, begon ze allemaal aan de jongetjes ze prive delen te zuigen.
De gevolg daarvan was erg opgezwollen, rood en is later een abcess geworden.
Dit drang is zeer erg en de enigste manier was om de pups te scheiden van elkaar.
Ieder pup heeft zijn eigen apartement in een doos.
Daar in is een knuffel om lekker op te liggen.
De pups krijgen veel aandacht van ons en ik hoop dat over een week of twee dat ze weer gezellig bij elkaar kunnen zijn.



 De pups hebben namen.
Alle namen zijn van bekende weejes.
Wij hebben dus:
Annie ( van de musical)
Cinderella
Pippi (Langkous)
Harry ( Potter)
Edward (Cullin van de twilight serie)
Tarzan
Tom (Sawyer)

Dit is Tarzan en zijn tijger..


Het is een hele karwei,
maar alles gaat nu gesmeerd.








3 opmerkingen:

  1. O, wat is dit lief zeg! Wat hebben jullie het goed opgelost zo om ze apart in een eigen 'kamertje'te leggen, ze horen elkaar wel, dus ze zullen zich niet eenzaam voelen. Ook die knuffels erbij zal ze goed doen! Jullie zijn schatten om zo goed voor deze puppy's te zorgen Ook heel leuk om te lezen wat hier allemaal bij komt kijken, veeeeeel meer dan ik had kunnen bedenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was het geen optie om de pups bij het andere nest te stoppen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Amanda
      Dat had ik overwogen. Alleen de fles pups waren al ruim bove een kilo toen de andere pups waren geboren. Ik wilde niet dat ze de kleintjes aan de kan duwde dat ik dan twee nesten met een fles moest bijvoeren. Ook, was dit Katcha haar eerste nest en super melk rijk was ze niet, om dan dat melk dan te verdeelen over 13 pups lijk mij ook geen goed idee. De weesjes hadden de routine van de fles snel te pakken en ik wilde niet dat de andere nest onder moest lijden. Ik ga wel de pups samen doen als se ouder zijn, meer voor de socializatie en opvoeding van Katcha. Its dat ik ze niet kan geven.

      Verwijderen