donderdag 21 maart 2013

Oops en goed nieuws..

Ik zal met de "oops" beginnen.
Ik had wel een blog in engels gedaan over de sarplaninac honden en hun werk,
maar had geen tijd om hem ook hier neer te zetten.
Dus, jullie krijgen de verkorte versie..
Afgelopen week hadden wij een sneeuwstorm alweer.
De schapen waren buiten om te gaan eten,



Toen ze terug ging naar de wei, werd het even spannend.
De honden hadden zicht voor de kudde opgesteld en waren aan kijken en blaffen in de verte.
De kudde bleef braaf achter de honden wachten totdat de honden weer ging ontspannen.
De twee stipjes voor zijn Fena and Lucy.


Deze week waren er 4 wolven achter op de wei,
mischien wisten de honden dat de wolven in de buurt waren dit afgelopen week.
Was erg leuk om de wolven te zien, ze waren binnen 500m van mij.

En dan,
de goed nieuws.

Het is lente!!!
Ergens in de wereld, maar niet hier.

De eerste dag van de lente is één ding,
de éérste lentedag is een ander.
Het verschil tussen beide is soms zo groot als een maand
.
~Henry van Dyke


Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een winter en een lente storm?
Hier is een foto van de weg.
en een volvo station auto op ons erf..

En dan,
krijgen wij,
dat een mooie dag in Maart,
waar je denkt dat lente in aantocht is..
en dan, zomaar,
worden je hopen en dromen weer bedolven onder 30cm sneeuw...
 


"Geen enkele winter duurt eeuwig. Geen enkele lente slaat een beurt over."~Hal Borland

Volgens mij, heeft Hal Borland nooit in noord Alberta gewoond!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten