woensdag 6 maart 2013

Werktuigkundig inzicht..

Helaas ben ik niet zo handig met een sleutel
als deze meisje..
Vraag maar aan mijn buurman...

Trouwens, als je dit sort Retro plaatjes,  leuk vindt dan kijk op de website van mijn buurvrouw,
dit verkoopt via haar online winkel echt super leuke retro spullen
https://theretrobarn.com/
Er zijn een paar dingen in mijn leven waar ik zeker geen talent voor heb,
een van die dingen is technische inzicht.

Ooit op school moesten wij van die testen doen,
om te kijken in welke richting wij het moest zoeken qua werk/intresse.

Bij mij, (onder andere) de meeste geschikte beroepen waren:
bosbouwer,
of agrarische leraar,
psycholoog,
bioloog,
fotograaf,
tandarts (?),

wat niet op mijn lijst voorkwam was
verkooper,
 peuterspeelzaal juf (?)
auto monteur,
tractor werktuigkundige,
boekhouder

De laste tijd is het wel raak met de " niet op mijn lijst werkjes.."
De boekhouding van 2012 moest af,
en veel werk aan de mechanizatie hier.

Kapot radiator aan de tractor.

(Dit heeft Martien en Eric tijdelijk gemaakt,
Ik heb wel een nieuwe radiator besteld...)
Vandaag is de voorlader afgeschoten van zijn..
hoe heet dat ronde ding?
Ja, dit ding:


Dus, moest ik wat meppen,
bouten los draaien, nog meer meppen,weer vast zetten en ja hoor,
het zit weer op zijn plek:


Het leven op een boerderij is altijd vol verassingen..
Oops...

 Ik moet ook regelmatig   "probleem oplossend denken" als het over machines gaat.
Gelukkig ken ik mensen die beter hier in zijn dan ik.
Even, een foto opsturen van mijn probleemje,
of bellen,
en dan wachten op al dat goed advies...


Soms wil koffie drinken ook wel helpen met oplossend denken.


en, dan al dat goed advies en steun in werking zetten,
 om alles weer op zijn plek te krijgen.

Zo, zie je maar,
mijn dagen zijn niet altijd gevulled met schapen fluisteren,
of met de honden wandelen,
of op bezoek bij stoere cowboys gaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten