woensdag 27 februari 2013

Foto bloopers

Een paar dagen geleden zat twee vriendinnen van mij,
uitgebreid op facebook te vertellen over hoe slecht hun foto's van hun honden waren,
in vergelijking met de mijnen.

Ik moest erom lachen.
Heel hard lachen.

Dachten hun nu echt dat ieder foto dat ik maak,
op mijn blog of Facebook komt??
Er zijn heel veel foto's dat het daglicht niet kunnen verdragen.
De meeste eindigt hier:

Dus, heb ik besloten om heel even,
mijn twee vriendinnen,
 een kijkje achter de scherm te geven van hoe het meestal gaat...

Ik heb als voorbeeld de hond Vuk gebruikt.
Nu, moet ik wel beginnen met het zeggen dat Vuk, het moeilijkste hond is om  foto's van te maken.
( Dat is fraai, gelijk al excuses maken...
geef maar de schuld van de slechte foto's aan de hond, de licht, de camera ...)
Vuk staat echt NOOIT stil.
Hij zal nooit even poseren voor mij.

Hij is zo snel, dat ik ook altijd de sluitertijd moet aanpassen aan hem.
En dan, is het nog vaak mis.
Meestal wordt ik het bui en dan zet ik hem even aan een ketting vast.
Dan weet ik in ieder geval in welke richting ik zoeken moet,
om hem in beeld te krijgen.

Als ik hem in beeld heb
dan gaat Vuk,
zijn kont naar mij keren,


of hij gaat als een gek stress signalen geven,


of hij gaat zijn  oren laten hangen en met zijn tong uit de mond
net een "dork"


of zijn ogen dicht doen,


schijn naar mij kijken,

en, dan heb ik  een prachtig zonsondergang,
en,  dit is het resultaat...
triest of niet?


Als ik dan besluit om de foto's te bewerken..
dan gaat ook alles mis..

Dat gezegte van "een foto verteld meer dan een duisend woorden"
klopt ook niet ..
soms heb je  duisend foto's nodig voordat je een verhaal kunt vertellen.

Eindelijk heb ik dan EEN,
een dat goed genoeg is om op Facebook,
of mijn Blog te zetten..

Oortjes naar voeren, ogen open, tong in mond, geen rare gekke bekken trekken, in beeld, redelijk scherp...
Ik zal toch beter moeten oefenen voordat ik een foto heb van zijn hele lijf...

En zo zie je maar,
heel soepel gaat het niet altijd om een "leuke foto" te maken.







2 opmerkingen:

  1. Hoe krijg je het toch voor elkaar mij elke keer weer hard te laten lachen om je verhalen! Vuc staat toch echt ook goed op de foto ook al is de foto 'mislukt'!! Die 'dork'foto..... zo lief! En die met die oogjes dicht. Wat je ook doet, ik vind het goede foto'd hoor, oké, die zonsondergang is inderdaad wel een beetje mislukt, jij je zin, hahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, er komt nog wel een blogje over Vuk, daar was ik eigenlijk foto's voor aan het maken, maar hij wilde niet mee werken..hihi

    BeantwoordenVerwijderen