donderdag 26 april 2012

Beste lezers
Ik heb een erg lange resi verslag gemaakt op mijn Engelse blog gemaakt van mijn reis naar Canmore.
Als je engels maar een beetje kan begrijpen dan moedig ik je aan om daar het verslag te lezen... je zult niet teleurgesteld zijn en zal mischien verbaasd zijn wat mij is overkomen.
Ik moet wel zeggen dan ik hier even snel de korte versie zal geven.
Als je de engelse versie wil lezen ( en dat raad ik aan)
klik dan HIER

Ik moest een presenatie geven in Canmore over roofdier vriendelijk boeren.
Door allerlei omstandigheden kon ik er niet naar toe rijden met de auto maar heb uieindelijk de vliegtuig genomen.
Deze vlught was het meest noemenswaardig gedeelte van de hele reis.

Canmore, is een touristische bergdorpe dicht bij Calgary.
Ik ben Vrijdag op bezoek bij een aantal kennissen geweest met sarplaninac pups.
Ik heb Ringo (deze leuk pup) en zijn Serbische familie ontmoet:
Daarnaar ben ik bezoek geweest bij een pup die ik een aantal jaren geleden heb gefokt.
Deze teef is erg mooi geworden alleen doet zij niet altijd haar best om de pluimvee van haar eigenaar te bewaken. Zij lust namelijk ook kalkoen...
Wij hadden een gezellig bezoek samen en in al dat gezelligheid was ik vergeten om een foto van Rubic te maken.

De volgende dag rij ik de bergen in.
Schitterend.


Als wij ooit rijk wordt, dan wil ik een hutje in de bergen!


Natuurlijk, was ik niet de uitzondering...
ieder schapen boer stopt om fotos te maken van een kudde wilde berg scahpen.



Lezing ging goed, maar helaas matig bezocht.
Mischien door de prachtig weer dat iedereen  buiten wilde zijn
of mischien spreekt de ellendig toestand van de wolven en grizzly beren in de nationale parken in Canada,
de toeristen en bewooners niet aan?
Wie weet?

Mijn verblijf daar was ook niet erg gezellig, de mensen waar ik verblijf waren gewoon niet gastvrij.
Maar niet te min, was het leuk om mijn verhaal te vertellen, de bergen te zien en kennissen op te zoeken.

Na, de weekend ben ik nog bij Beer op bezoek geweest.
Beer had ik opgevoed en is naar een jaar bij zijn nieuwe eigenaar gaan woonen.
Hij zag er goed uit.
Was nog wat jeugdig in zijn hoofd maar deed het goed.




Op de terug reis, maakte ik wat mee.
Zoals ik zei lees de engelse versie  om de volle effect te krijgen.
Op de vlught zat een vrouw naast mij.
Ineens vroeg zij of zij mij wat kon laten zien?
"Ja hoor" zei ik.
Ik verwachte dat zij  mij fotos van de klein kinderen, of haar huisdier zou laten zien.
Maar dat was het niet.
Ik mocht foto's van deze 40 jarig dame, complete naakt bewonderen.
Zij liet mij de "voor" en "na" fotos zien.
Zij was erg blij.
Ik mocht alle details van de vet rollen, de ingezaakte navel, de uitgerekte huid in alle glorie zien.

Ik was stom verbaasd.

Ze was erg blij, dus ik wilde haar enthusiasme niet dempen
dus,
vroeg ik hoe het nu ging met haar, na de operatie in Mexico.
Ineens sprong zij op,
(in de vliegtuig)
trok haar broek naar beneden,
haar bloes omhoog
en ik mocht de genezing in levende lijven zien!

Jeetje.

Zij heeft nog de hele vlught haar levens verhaal met mij gedeelt,
en ik,
beleefd zoals ik ben.
luisterede,
had medelijding
en,
kon uiteindelijk volkomen begrijpen waarom zij zo blij was en haar vreugt wilde delen.

Ja, dit maak je niet ieder dag mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten