dinsdag 10 april 2012

Goede bedoelingen

Ik heb echt goede bedoelingen om regelmatig te bloggen,
helaas werkt onze internet niet mee.
Dagen lang hebben wij weining, geen of zeer trage verbinden,
en dan komt er niks van bloggen.

Ik wilde al voor Pasen, iedereen een fijne Pasen wensen.
Maar nu is het te laat.
Sorry.

Ik zal een inhaalslag proberen te doen.
Hier is een lijst.
Ik vindt lijsten fijn.
  • Jess gaat volgende maand haar rijbewij halen:

  • dat is eng
  • wij hebben een nieuwe studente uit Zwitserland, zij heet Barbara.
  • Zij is gister aangekomen en mocht gelijk vandaag 300 lammeren vangen.
  • zij heeft spier pijn
  • en is moe.
  • vandaag zijn dus 300 lammeren geent
  • Afgelopen jaar waren wij bezig om stieren te temmen
  • Dit jaar zijn de kinderen hun 4H lammeren aan temmen
  • en dat is makkelijk,en veilig!

  • Twee weken geleden hadden wij hun allemaal nog:

  • vorige week ging weer een pup per vliegtuig weg

  • de goede nieuws is dat zij, Minka, goed terecht is gekomen.

  • wij hebben nog twee pups, onze Shadow en iemand anders pup Zina.
  • ik zal binnen kort weer foto's maken van hun.
  • onze een kalf (van de tweeling) is dood gegaan, desondanks al onze pogingen om die in leven te houden.
  • wij hebben een andere kalf
  • haar moeder is lief.
En nu, het verhaal van de dag:
een verhaal met goede bedoelingen.
Stank voor dank!
~ Louise Liebenberg
Wij hebben een zeer bejaarde koe.
Eigenlijk had zij al jaren geleden weggemoeten,
maar je weet hoe dat gaat...
Maar, nu is zij drachtig en mager.
Dus, na overleg, hadden wij besloten dat wij haar een luxe leventje wilde geven.
Zij mocht naar de stal waar zij  warm was, veel eten en vers water aan kon zonder om veel moete voor hoeven te doen..
Onze bedoelingen waren lief en aardig bedoelt.

Dus, hebben wij haar uit de kudde gehaalt.
En, dat ging goed.
Ik mocht haar verder opdrijven (te voet) naar de stal.
Net toen de koe en ik samen bij een groter modder poel kwam, besloot de koe dat ik niet zo aardig was.
Dat niet alleen, maar ik was zeker "de vijand".
Zij proberder mij een kop stoot te geven en ging achter mij aan om mij in elkaar te kunnen stompen.
Dus, ik probeer in de modder weg te komen,
mijn laarzen zuigen vacuum,
ik struikel,
mep de koe met mijn hand, en probeer uit de buurt van dit bejaarde debiel te komen.
Ik spring achter een boompje.
Ik probeer haar weer eens op te drijven en wederom probeert zij mij te vermoorden.
Ik gluur naar Eric die heerlijk zit te lachen veilig in de tractor!
Naar, nog een vieze blik zijn richting komt ie van zijn troon om mij te "redden".
Ik besluit even een stap terug te nemen (achter de boom),
pak mijn telefoon met camera en ga kijken..
De koe is woest,
en gaat Eric achter aan.
Ik lach en neem alle tijd voor een foto.
Dit duurt wel zeker tien minuten..
koe stormt achter Eric aan,
hij holt weg,
koe stopt,
Eric nadert,
koe stormt enz.
Op een gegeven moment,
dacht Eric mischien kon hij haar verder lokken door haar achter hem aan te laten komen.
Het werd dus een kat en muis spel.
Eric dreight, zij gaat achter hem aan, en zo ieder keer verder.
Helaas, net voor de port had zij er genoeg van,
draaied om en rende terug naar de begin punt...
Ach, zei Eric laat haar maar staan,
zij is tenslotte niet voor niks zo oud geworden.
En, nu ( ieder dag) breng ik haar  braaf een emmer voer...
wij respecteren elkaars ruimte.
Ik ben de slaafje nu van een bejaarde koe.

Het Einde!

En dat was het nieuws van de dag!












1 opmerking:

  1. Ik zit hier weer met een grote glimlach op mijn gezicht na het lezen van het verhaal van de koe! Bedankt, mijn dag begint weer goed!

    BeantwoordenVerwijderen