woensdag 6 juni 2012

En, weer uit de bossen...

Het regent hier aanhoudend.
Twee dagen lang volop regen.
Alles is nat,
er zijn rivieren in plaats van wegen,
er zijn water poelen onstaan
en de kelder is vol gelopen met water.

Gister ochtend brachten wij de achapen naar de bossen,
daarna begon het te regenen.
Gister ging Ronald en ik de schapen halen.
Door alle regen, had ik geen zin om de natte paarden te vangen,
dus ging wij te voet de schapen ophalen.

Ik wist wel dat het even zoeken zou zijn aangezien de schapen niet graag in de regen staan.
ik dacht wel dat ik wist waar ik ze zou kunnen vinden.
Dus, wij zoeken.
Wij liep door knie diep water in de plens regen, met donder en modder overal.
Naar twee uur hadden wij maar een klein klubje schapen..
Dus, nog verder zoeken.
Het was zeer zwaar lopen, vooral als je laarzen vol gelopen zijn met water.
Na een paar uur kwam Eric ook helpen.
Hij bracht zijn Zac om Lad en Sheila te ondersteunen.
Naar 4 uur en een paar hondered schapen,
gaf wij het op.
Het was half elf, donker, nat en koud.

Wij heb toon besloten om Lucy (sarplaninac) erbij te halen en de honden maar in de bossen te laten om de achter gebijven schapen te bewaken.
Wij nam de schapen die wij wel had gevonden mee naar huis,
ook kwam Snowy mee aangezien zij loops is en wij dat niet een goed idee wond om haar in de bossen te laten.

Vanochtend was het nog steeds aan het regenen.
Alles was ondergelopen.
Wij hebben twee balen hooi op stal uigerold en hebben de schapen maar op stal gezet dat ze droog voer kon eten en zelf weer opdrogen.
De schapen vonden dit een prima idee!
Gelukkig hebben wij een mega stal dat ze allemaal op stal kon met ruimte over!

Na de middag gingen Ronald ( een stagiere van uit Nederland) en ik op zoek naar de verdwijene schapen.
Dit keer namen wij de paarden mee.
Wij gingen door de bossen, door het water en in de modder.
Eindelijk hadden wij een heel stel schapen gevonden.
Na, een twede ronde ( bijna twee uur later) dacht wij alle schapen te hebben.
Wij hebben de zeer vermoeide sarplaninac ( en collies)
en de rest van de kudde naar huis gebracht.

De komende dagen blijven de kudde wat dichter bij huis om te grazen en kunnen opstal om weer  op te drogen.

Het zijn wel deprimmerende dagen zo.
Eric heeft veel rond het huis gedaan om te proberen het water uit het kelder te houden maar dat is helaas niet gelukt.
En vanavond is hij erg ziek.

En, zo vallen wij van het een in het ander...
Hier zijn een paar slecht iPhone foto's van vandaag:
mijn uitzicht...

Ronald, op mijn favorite paard...

Schapen aan het zoeken in de regen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten