vrijdag 14 december 2012

Lijstje


 Roy keek naar de foto en vroeg "Wie is dat?"
Ik gaf hem een gemene blik.
Toen zei hij " What is gebeured?"
en ik
antwoorde:
" Dat vraag ik mij ook ieder dag!"
 Het is weer lang geleden dat ik een lijstje heeft gemaakten,omdat ik vandaag jarig ben, heb ik besloten om een lijstje te maken.
Hier zijn 37 onzinnig, ware, grappige, serieuze ( Ik wou eigenlijk 100 doen...)
in willekeurig volgorder,
weet-jes over mij.
*Mijn smaak in muziek is overal en niet zo zeer in een “categorie” te stoppen.
Het hangt eigenlijk wel van mijn stemming af, ik vindt Lady Gaga leuk maar ook Country.
Techno/Dans is ook wel leuk en natuurlijk lekker, oudewets Rock.
Een van mijn favorieten liedjes ooit is "In the Air Tonight" van Phil Collins, staat altijd op mijn iTunes playlist.
  Vroeger had ik een vriendje dat muziek gek was/is en hij heeft mij gedwongen naar allerlei vage bands te luisteren. Wie kent nog Tangerine Dream? Ik wel!!

*
Ik wou dat ik kunstenaar zou kunnen zijn, maar helaas liggen mijn talenten niet in die richting.
*Heb ik eigenlijk wel talenten?

* Lijstjes zijn mijn ding.
* Ik heb eigenlijk geen favorieten film, mijn film smaak is ook overal op de kaart te vinden…
Dat zelfde vriendje ( van de muziek,..) nam mij ook na ieder film  dat speelde in 1985, 1986 en een deel van 1987, toen hebben wij het uitgemaakt en toen kijk ik veel minder films!
(Wij zijn trouwens nog steeds vrienden naar 26 jaar...)
Een van mijn “old time” favorieten is de langdraadig verhaal van “A River Runs Through it”,
 Ik vond de boek ook leuk!

Ik ben ook wel romantisch en  vond  “Out of Africa” ook erg leuk… is wat anders dan Twilight
 
*Wij hebben weer allemaal nieuwe pasporten!
Heeft wel wat moeite gekost
en de auto in de prak gereden…maar wij hebben  onze NL pasporten.
*Als ik ooit met pension gaat, dan wil ik een grote 3 paards trailer met ingebouwde kamper, dan  wil ik rond gaan reizen en veel van de mooie plekken van de wereld zien,  vanaf de rug van een paard.
Zoiets:


* Ik schrijf graag en veel. Dit is ook te merken aan mijn blog met alle dagelijkse boerderij drama dat daar  te vinden is.  Ik vindt dat het helpt om order in mijn gedachten te brengen. Ik zou graag ooit een schrijf cursus, willen doen.
* Het was nooit mijn levens doel om kinderen te krijgen, maar ik moet zeggen ik ben wel erg dankbaar dat Jess en Roy zulke fijne kinderen zijn!
Ben toch blij dat ik ze heb!
*  Het is wel mijn levens wens geweest om op een boerderij te wonen en werken.
*  Ik ben een “hands on” type person

*Ik heb afgelopen jaar geleerd hoe om runderen te brandmerken.
Ik heb ook onze eigen brandmerk ontworpen.
Ik wilde wat vrolijks dus heb een smileyface brandmerk ontworpen die nu is geregisteerd als onze merk.
*Ik vindt paard rijden  erg leuk, maar dan moet het wel een brave paard zijn.. ik wordt ook ouder!
* Ik leer nog ieder dag bij, hoe om machines, autos en tractors te onderhouden.
Het was nooit mijn levens doel om auto monteur te worden..
*  Ik kan nog steeds niet goed knopen.
Ik weet niet wat de verschil is tussen een oud wijf en een lus.
Ik weet dat ik soms een lus om de oud wijf wil doen..
maar dat mag niet!
* Ik heb bijna altijd een zakmes  (en mijn telefoon) bij mij.
  De een keer dat ik mijn mes niet bij mij heeft, zal dan net het moment zijn wanneer ik die het hardest nodig heb!

*Ik kan mijn eigen mes ook wel redelijk goed slijpen.
*  Mijn favorieten seizoen is herfts.
*Ik probeer mensen naar hun zin te maken,
soms houdt dat in, dat ik uit mijn weg moet gaan om ze te vermijden.
* Ik lees alles, ook de etiquetten op de WC spray flessen.
*Oost west, thuis best. Ik ben graag thuis.
Maar thuis, is niet altijd waar mijn huis is.
*Ik vindt het wel leuk als mensen op bezoek  kom,
maar ik wil wel even weten dat ik mijn huis kan poetsen.
*Ik wilde als kind een renpaard trainer worden,
zou ik nog steeds leuk vinden.

*Ik ben in 1967 geboren in de middle van de zomer.
 Ik ben nu een "ontheemd"  zomer kind…
* Ik heb een zus die nog in Afrika woont.
Zij is alles... wat ik niet ben.
*Ik vindt het leuk om mijn leven te delen door mijn verhalen en foto’s.
* Ik probeer ook altijd iedereen die mij een berichtje, email of brief stuurt ook een persoonlijk antword terug te sturen. Ik vindt het fijn om contacten te onderhouden.
Sommige mensen worden er gek van!
Zo, ben ik nog maatjes met mijn alle eerste vriendje (al 30 jaar geleden),
en een paar andere zoals mijn muziek/film vriendje..
Maar helaas ben ik ook een stel mensen kwijt geraakt door al mijn wereld reizen.
Ik zou ze graag weer terug zien.
*Paard rijden en honden trainen in de Kanadezen winter is  minder leuk.
*Ben altijd gek op alle dieren geweest. Ik had als kind een aap, een slang, kameleon, kraai, kikkers, vissen, honden, katten, konijnen, muizen,vogels, ratten en paard als huisdier gehad. Mijn moeder werd gek van mij, ik was dat meisje die altijd dat zielig poesje vond en  die  moest redden.
*Een van mijn ergste ervaringen was toen ik nog als kind in Afrika woonde,  gingen wij op een springbok jacht.
Ze hadden daar een jongebok voor mij doodgeschoten. (Nou, dat was een grote verassing voor mij... ik weet niet wat ik zelf had vorgesteld bij een springbok jacht? Maar dat was niet wat ik had voorgesteld!
)
Dat vond ik heel erg.
Ben, nu wel overheen, maar ik herinner mij dit nog als de dag van gister, de gevoel dat bij mij opkwam.
Ik kan nu wel beter tegen als mensen gaat jagen, maar dan alleen om hun families te voorzien van eten.
Zomaar jagen, dat is niks voor mij.
*Is allemaal een beetje tegenstrijdig, aangezien wij lammeren fokken voor de slacht.
*Natuur is erg belangrijk voor mij.
*Ik heb werk handen.
*En gelakte teen nagels dankzij mijn tiener dochter..
* Ik vindt citaten/spreuken leuk.
Ik verzamel die op mijn computer.
*  Ik ben intuïtief, en impulsief.
Niet altijd een beste combinatie.
* Ik heb Iers en Duits bloed,  maar heb pasporten van Zuid Africa, Nederland en  (verblijsvergunning voor)Canada.
*Ik heb geen diep wortels en zou  weer verhuizen naar een andere wereld deel...

*Reizen  zou ook een levensdoel van mij kunnen zijn.

Nou ik had jullie dit hele lijst kunnen besparen  besef ik nu net...
als ik eerst mijn Westerse en Chinezen Stereenbeeld had opgezocht...

Ik schrok eigenlijk van... het klopt eigenlijk best aardig..
Volgens de internet zijn dit de belangrijkste eigenschappen van een boogschutter:
spontaan, tolerant, rondreizend, open, onrealistisch, sportief (haha), overdreven, idealistisch, extrovert, levenslustig, rusteloos, eigenwijs

Yep, voor de meerendeel ben ik dit!

Bij de Chinezen ben ik een:
Schaap/Geit
- had ook niet anders gekund!!
Hier kan je lezen wat ze schrijven over een schaap.. 
en natuurlijk je eigen sterrenbeeld opzoeken!
(Voor de gein, doe maar.. is wel grappig)
 http://www.marjanka.nl/Astro/chinees_Geit.html

Fijne weekeind!
~ de person achter al dit onzin en blog verhalen.






3 opmerkingen:

  1. Nou zeg, had ik een hele reactie geschreven, staat hij er niet. Het gebeurt wel vaker dat het niet wil pakken, maar dan verstuur ik de reactie nog een keer, maar gisteravond had ik het niet gemerkt dat het niet gelukt was. Jammer, want nu weet ik niet meer wat ik precies had geschreven. In ieder geval had ik je gefeliciteerd met je verjaardag, nu is het te laat, maar toch nog van harte! Ik weet ook nog dat ik had geschreven dat ik verbaasd was over een zinnetje in je blog: 'heb ik wel talenten?' Je barst van het talent: foto's die je maakt, je manier van schrijven, vol humor en zelfspot, je liefde voor je gezin, dieren en natuur om je heen. Je hersenspinsels die je ons toevertrouwd, soms serieus, soms luchtig, moet ik nog even doorgaan? Ik ben blij dat schrijven en lijsjes maken jou helpen om wat chaos in je hoofd kwijt te raken. Kunnen wij tenminste meegenieten en leren we je steeds wat beter kennen! Alleen maar leuk. Ik reageer niet altijd, maar kijk elke dag even of je nog iets geschreven hebt en negen van de tien keer zit ik hier te glimmen van plezier door je manier van schrijven en de tiende keer geniet ik van de prachtige foto's. Dus...... talenten genoeg, koester ze!

    Ps. wat een schattige jeugdfoto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Meghan
      Wat een leuke en lieve reactie van jou. Ik moet bekennen dat ik soms baarst van de onzekerheden en twijfels. Ik vraag mij af of mensen uberhaut al deze dingen van mij wil weten...
      Bedank voor deze reactie!
      Groetjes Louise

      Verwijderen
  2. Hoi Louise,
    ik heb het graag gedaan en ik meen elk woord! Onzekerheid en twijfels hebben we allemaal wel eens, voor jouw blogjes is het echt niet nodig, ga lekker door, ik lees je graag!

    groeten, Meghan

    BeantwoordenVerwijderen