zondag 2 december 2012

Vrienden en Conferentie

Ik ben een weekje weg geweest in Red Deer.
Er zijn mensen hier thuis die denken dat het een vakantie was,
maar er zijn andere, namelijk ik, die dat werk vond...

De reis was niet echt noemens waardig,
gewoon de normale slechte wegen, ijs en sneeuw.
Maar gelukkig geen ongelukken of pech dit keer.
Ik heb de heen reis in twee etappes gedaan.
Ik heb de eerste 300km op Maandag middag gedaan en dan overnacht bij kennissen.
De volgende ochtend kon ik verder rijden  richting Red Deer.

Aangezien ik  bijna langs kwam had ik besloten om even te stoppen bij een kennis van mij.
Zij is een collega schapen houder, en heeft twee sarplaninac pups van mij.
Wij spreken wel vaak samen aan de telefoon maar hadden elkaar nooit ontmoet.

Het was erg leuk om haar te ontmoeten en natuurlijk weer de twee "pups" weer terug te zien.
Jacqui heeft ook, samen met mij, recent een nieuwe sarplaninac pup uit Macedonia geimporteerd, dus was ik wel benieuwd naar om kleine Medo te zien.

Jacqui met Medo

Dit is Lou, een pup van Snowy en Vuk, en zus van mijn Shadow.

En dit is Sophie, een pup van Beli en Fena en zus van mijn Lucy.
Erg leuk om ze weer terug te zien.
Na de lunch  ben ik door gereden naar Red Deer waar de volgende afspraken al klaar stond.
Ik heb twee pups meegenomen naar Red Deer waar hun nieuwe eigenaren ze zouden komen ophalen.

Een wees pup van Snowy  is bij Katrin en Jim gaan wonen en wordt kippen bewaaker.
Nuno, een ondeugende pup van Katcha en Vuk is bij Dragan en Gordana gaan wonen.
Die wordt een familie en erf bewaaker.
De eerste wat met Nun moest gebeuren is een bad, hij stonk wel van schapen en stal luchten...

Daarna, had ik even tijd om door mijn lezing doortenemen, even wat bijwekren,
een beetje stress hebben aangezien de beheer van roofdieren hier wel een "hot" onderwerp is..
Ik ben  moe in de over heerlijke bed van de Shereton Hotel gaan liggen,
maar slapen kon ik niet.
Ik zat iets te veel te piekeren over mijn lezing,
gelukkig kon ik een beetje faceboeken en texten om mijn stress te verminderen...

De grote conferentie begon vroeg en ik moest die dag twee keer de lezing doen.
Dus, vroeg op en mijn eigen netjes aanmelden.

Samen met een andere schapen houder moesten wij de lezing doen.
Bill Gibson moest praten over begrazing met schapen en de gevolgen dat had op weide beheer.

Bill Gibson
 Ik moest over de roofdieren beheer praten en waarom wij de predikaat Roofdier Vriendelijk hebben.
Ik was goed voorbereid en kon mijn verhaal enthusiast brengen.
Ik denk dat het goed ging...
niemand had rotte tomaten naar mij gegooid.
Ik werd naderhand nog geinterviewed door een bekende agrarische omroep.
Ik werd ook benadert door een aantal regerings medewerkers om eventueel verder te praten over mogelijkheden,
dus ik ben benieuwd of er nog iets hier uitvlooit.
De conferentie was goed georganisserd, prima lokatie, veel mensen en een aantal zeer leuke en interessante spreekers. Ik heb veel geleerd en heb weer een aantal nieuwe contacten.
Donderdag laat eindigde de conferentie.

Ik was uitgenodigt door de Servisch familie die Nuno had gekocht,
om de avond met hun door te brengen.
Dus, heb een heerlijke lams maaltijd gehad,  goed gezelschap en weer nieuwe vrienden gemaakt!

Vrijdag begon de lange reis weer naar huis.
Na 8 uur rijden  kwam ik weer thuis en terug na de order van de dag...
Koeien en schapen voeren!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten