zondag 11 november 2012

Nadenken is even over..

... en het is nu tijd om te zorgen dat alle 1600 grote ronde balen
op de juiste plek komt te liggen.

De hele zomer hebben wij alleen maar balen gemaakt.
Deze balen liggen ongeveer 35 km van ons vandaan dus moeten dan hierheen komen.

Wij dacht eerst om iemand in te huren om het  klus geklaard te krijgen.
Maar helaas, kwam de eerste niet op dagen, de twede was te duur, de derde durfde de berg niet af te rijden met de balen.. ellende dus.

Wij hebben maar besloten om het zelf te doen.
Dus, een bale mover gehuurd ,
en met onze truck en trailer zijn wij maar begonnen.
Gelukkig kwam een aantal vrienden ons helpen.
Micheal liet ons zijn tractor gebruiken, Kenny kwam met zijn vrachtwagen rijden en buurman Martien stond klaar om alle mechanische problemen op te lossen die voor zo komen.
Bedankt!

Roy hielp met de balen,
Eric  rij op en neer,
Ik stappeled de balen  hier thuis en
Jess deed hier al de dagelijkse klusses.

Zo kunnen wij ongeveer 160 balen per dag thuis krijgen.
Nog een paar weekeinds dan moet dit klaar zijn.

De dagen beginnen vroeg en eindige in donker.
Hier zijn een paar foto's van dit ondernemen:







 

1 opmerking:

  1. Wát een klus om al die balen bij jullie thuis te krijgen. Zo langzaam maar zeker krijg ik een heeeeel klein beetje het idee hoe groot jullie bedrijf is. Fijn dat jullie al die hulp krijgen en met elkaar ervoor zorgen dat al het werk gedaan wordt. Toch vraag ik me af of jij geen 50 uur in een dag hebt, want mensen, mensen, wat hebben jullie het toch altijd razend druk!
    Ik vind het geweldig om steeds te lezen wat je doet, ook de stukjes over je kinderen, die zijn ook ze bezig met van alles en nog wat. Het zijn altijd positieve blog, tenminste, ik krijg er energie van! Als ik weer tegen de berg werk (studie) zit aan te hikken, kijk ik even of er weer een nieuw blog van jou is (of ik lees nogmaals een oude) en dan kan ik er weer tegenaan. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen