zondag 4 november 2012

Puppies en Kalfjes

Ik heb een nieuwe border collie pup.
Zij is een dochter van mijn liever Lad.
Haar naam is Roxy en zij is piep klein en erg lief.
Zij is zo lief en schattig dat ik nu al twijfel of zij mijn volgende, stoeren werk hond gaat worden...

Vandaag was ook het weeg dag for de 4-H jeugt klub.
Nee, de kinderen worden niet gewogen..
 maar hun stieren.
Ieder lid die meedoet aan de stier project, selecteert een stier,
dit beesje wordt dan vet gemest van nu tot volgend jaar juni.
De kinderen moeten hun stieren dan verzorgen, wassen, showen en dan uiteindelijk verkopen tijdens een veiling.

Vandaag was de begin dag.
De stieren worden gewoegen, krijgen een oor nummer en dan gemeten en geent.
Het is een gezellig dag,
de kinderen horen mee te helpen en niet alleen kleppen en kijken vanaf de hek hoe de ouders het werk doen!!!


Hier is Jess haar stiertje.
Zijn naam is "Red Bull"

en,
op dit moment denk/wenst/hoopt hij....

 
Erg gelukkig ziet hij er niet uit.
Van alle stieren was hij wel de kleinste ( maar hij is wel lief hoor...)
 dus Jess moet haar best doen om te zorgen dat hij goed groeit...


Roy had besloten dat hij geen stieren project wilde doen dit jaar.
Hij houdt het bij paard, ooi lam en markt lam, en het buiten leven project.
Jess doet Stier, Paard, ooi en markt lam, zij is ook gekozen om voorzitter van de 4-H club te zijn dit jaar.
Ik denk dat het een druk  4-H jaar gaat worden...
Zucht...Ik ga gauw een red bull halen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten