donderdag 24 januari 2013

Harry is Hank

Het is een tijd geleden dat ik over de sarplaninac honden heeft geblogged.
Eigenlijk gaat alles zijn gangetje.
Een aantal teven zijn loops geweest,
zij blaffen naar de coyotes en moose,
ze relaxen tussen de kudde,
ze slapen onder de hooi ruiven,
kortom alles is goed.

Behalve voor een.
Die is in "lockdown".
Maar daar zal ik een andere keer over bloggen..

Gister heb ik besloten dat het tijd wordt voor de pups om het nest te verlaten.
Ik wilde niet alle drie in een keer eruit zetten,
dus was de keus op weesje Harry Potter gevallen.
Harry is niet meer van ons, maar blijft een tijd langer hier wonen.
Hij heet nu Hank.

Hank, is een brave pup.
Hij is altijd rustig, nooit ondeugend en leek mij het makkelijste pup om mee te beginnen.
Tot nu toe hebben de pups in en rond de stal geblijven.
Hier kon ze naar de ooien en hun lammeren kijken,
 en avonturen beleven in de betrekklijke veiligheid van de stal.

Maar ooit moet ze de volgende stap zetten,
en dat is om buiten in de wei te leren over het "echte werk".
Hank mocht als eerste.

Hij wilde de nest niet verlaten.
Dus, heeft Djoeke hem uit de schuur moeten dragen.


Toen hij bij de wei van de rammen en stieren kwam,
kijk hij erg zielig.
Toen Vuk en Shadow hem kwam begroeten dacht hij echt dat hij voor de leeuwen werd gegooit.
Eenmaal in de wei, was hij erg voorzichtig tussen de nieuwe schapen
en de stieren.
En, was  netjes onderdanig naar beide Shadow en Vuk.
Dat, heeft hem bonus punten gescoord bij de grote jongens.

Toen wij weg ging en hem achter liet,
was het net alsof je een kind achter laat op de eerste dag van school.
Hij liep erg verloren rond.

Maar gister avond had hij al zijn plekje tussen de schapen gevonden.
En vandaag was hij al dikke maatjes met Shadow.


Hij heeft snel geleerd dat je niet aan het eten van Vuk komt.
Vuk hoeft alleen maar te kijken..
Kortom hij doet het goed en ik ben blij dat hij twee stabiele reuen heeft,
 die hem zal leren, hoe om een goede kudde bewaaker te zijn.




1 opmerking:

  1. Ik moest wel even lachen toen ik de eerste foto zag van Hank. Je schreef over 'de pup moet naar buiten', is het al een mega-grote hond :-)
    Wat een lief koppie heeft hij zeg, hoeveel honden hebben jullie eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen