zondag 27 januari 2013

Oh, Deer!

"We want a world where the only shots that can be heard in the forest are those made by a camera."


Vorige week toen ik hooi balen ging voeren aan onze koeien,
zag ik een hertje in de bossen.
Die was niet echt bank maar blijf achter de bomen staan.

ik zag sporen in de vers sneeuw van een hert dat ieder keer bij de koeien stond.

hello bambi
niet verlegen zijn..

Ergens in de loop van de week heeft deze jonge whitetail hertje ontdekt dat wij
ook graan aan de kalveren voert.
Vanochtend stond zij (of hij) klaar om te komen eten.

Zij is erg mager en kan het wel gebruiken.
Door de veel sneeuw,
dik een meter (en veel dieper op plekken waar het opgewaaid is),
wordt het ook een zwaar winter voor het wild.



Nu, weet ik dat wij een kudde whitetails hebben,
en ik vermoed dat deze daarbij hoort,
voor een of andere reden is zij van de groep weg, verstoten of verdwaald geraakt,
en zoekt nu voer en gezelschap bij de koeien en paarden.


Wij vinden het niet erg en zij mag best een beetje hooi en graan mee eten.


Doei Hertje,
tot morgen weer.
 
Hallo Moose,
(er waren drie..)
Kwam je ook een beetje hooi eten?
 

1 opmerking:

  1. Wat een slim hertje! Prachtig dit zo vlak bij jullie gewoon in de buurt te hebben. De natuur is mooi!! Jouw foto's trouwens ook!

    BeantwoordenVerwijderen