donderdag 31 januari 2013

Djoeke


Afgelopen jaar heb ik menig keer aan vrienden gevraagd,
of iemand zin had om te komen helpen tijdens onze Januari lammertijd.

Niemand, was zo gek om op mijn aanbod in te gaan
om hier,
midden in de winter
te komen helpen.

Niemand, behalve Djoeke.
Maar hij wist niet wat hem te wachten stond.
Hij kwam hier op onze noord Alberta ranch terecht vanuit Maastricht
(maar zoals hij zegt.. "ik ben geen Maastrichtenaar of Limburger..")
via verschillende organizaties.
Hij wist niks van schapen,
of slachten,
of kippen,
 en,
dat hebben wij hem in 4 weken tijd bijgebracht.

Hij is nu bekwam in schapen voeren,
lammeren en ooien verzeten,
hij kan de netwrap van de balen afhalen,
hekjes om balen zetten,
hij weet hoe om schapen te slachten,
beetje paard rijden,

lammeren te wegen,
eieren te zoeken,
foute kippen te verwijderen,
en hij weet hoe een "Alberta chainsaw massacre" in zijn werking gaat.


Kortom, het gaat goed.
( Denk ik...)

Wij delen een aantal dingen..
Onze favorieten bezigheid onder de koffie is lachen over foute autokorrect (sms) grappen.
Stomme, maar toch geinig You Tube filmpjes en
mijn favorieten film is ook zijn favorieten film.
Djoeke is ook gezellig om erbij te hebben.


Hij geniet hier van de kou en de sneeuw,
ook al werken zijn laarzen maar tot min 10...
Koude voeten heeft hij dus regelmatig.

Hij is overal te vinden..
soms zit hij een moose te stalken,
of,
ijsvissen,
of
boven op de hooi balen super hero te spelen,
of,
sneeuw engels te maken,
of,
kop rollen in een graan silo


of gewoon simpel genieten van de "outhouse".


Ik denk dat ik hem gaat missen wanner hij hier weg gaat.
Maar, niet getreurd,
wij hebben een plan bedacht
dat inhoudt dat hij heel rijk en beroemd gaat worden ..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten